PERBANDINGAN ANTARA JURNAL
Jurnal 1 | Jurnal 2 | Jurnal 3 |
Academic Achievement, Pupil Participation And Integration Of Group Work Skills In Secondary Schools Classrooms In Trinidad And Barbados | When Do They Choose The Reading Center? Promoting Leteracy In A Kindergarden Classroom | Using Student Interviews To Guide Classroom Instruction: An Action Research Project |
Anthony Layne, Vena Jules, Peter Kutrick, Clarissa Layne | Susan K. Green, Clair Britt And Patsy Parker | Larry Buschman |
PERBANDINGAN MASALAH YANG DIKAJI | ||
Pencapaian pelajar rendah dalam akademik dan motivasi | Kanak-kanak di tadika tidak berminat untuk ke pusat bacaan | Kanak-kanak sukar menyelesaikan masalah dalam matapelajaran matematik. Guru juga sukar untuk mengajar matapelajaran ini kerana mereka kurang pengetahuan tentang tahap kefahaman kanak-kanak tentang matematik dan saiz kelas yang besar juga turut menyukarkan lagi proses pengajaran. |
PERBANDINGAN DARI SEGI PROSEDUR KAJIAN TINDAKAN | ||
a) Mengambil masa 8 bulan b) Kajian dijalankan dalam beberapa peringkat | Kajian ini dijalankan dengan menjalankan 3 intervensi, setiap hari satu intervensi dijalankan. Pada hari keempat intervensi yang pertama dijalankan semula. Aktiviti intervensi ini dijalankan selama 13 minggu berturut-turut. 3 intervensi yang dijalankan ialah:- | a) Pengkaji menemubual kanak-kanak secara individu manakala kanak-kanak yang lain akan menyertai aktiviti lain
dijalankan, pengkaji menggunakan pelbagai jenis soalan dan contoh serta klu bagi memberikan semangat kepada kanak-kanak untuk lebih berfikir
merakamkan setiap temubual yang dijalankan
menjalankan dua set temubual, satu pada musim luruh dan satu lagi pada musim bunga
dapatan daripada semua temubual dan menerangkan kesan temubual tersebut kepada pengajaran di dalam kelas |
No comments:
Post a Comment